martes, 15 de diciembre de 2009

Recitació: el vestit nou de l'emperador

Ahir dilluns, em va tocar fer la meva recitació d'un fragment escollit que no passés de 2 minuts. Vaig escollir un conte que es diu “El vestit nou de l’emperador”.
Aquest conte narra la història d’un emperador molt presumit i de dos murris que intentaran enganyar-lo. Em van enregistrar mentre explicava el conte però la grabación és força polenta ja que no se sent la veu. Per això he buscat una alternativa divertida que és aquest vídeo força breu on uns nens expliquen el conte:



Personalment, em va agradar la idea de recitar un fragment de text. Poc a poc, mitjançant presentacions o petites conferències o debats sobre temes educatius, anem pulint la nostra manera d’exposar i parlar en públic. Aquesta iniciativa va iniciar-se quan vam llegir-nos el llibre “Com parlar bé en públic”.
Potser a algunes persones se’ls feia dificultós parlar davant de 70 persones, però aquest és un obstacle que només es supera amb pràctica. Espero que seguim fent aquest tipus d’activitats més alternatives, pràctiques i més lúdiques que personalment, em motiven molt més.

Després de la meva recitació i la d’alguns dels meus companys, com el Rode que va narrar la història de La tortuga i la llebre, o d’altres amb poemes catalans, van venir els debats sobre temes educatius.
El primer debat anava sobre si s’hauria de portar o no uniforme a les escoles. Aquest debat em va agradar molt com estava plantejat i preparat. Els participants a favor de l’uniforme, vestien corbata i camisa i els que estaven en contra anaven en xandall. A més, tots portaven una etiqueta identificadora.
El tema del debat el vaig trobar força interessant, i se’n van donar unes bones opinions sobre el tema. Jo personalment, estic en contra dels uniformes, ja que ho considero un intent d’homogeneïtzar la petita societat que forma una escola. La roba és també un mitjà d’expressió, i privar-ne a un nen, és privar-li d’un dret tan fonamental com l’expressió. Una altra nota divertida d’aquest grup, és que van incorporar la possibilitat fictícia, és clar, d’enviar missatges a un número de telèfon per participar virtualment en el debat.
L’últim debat anava sobre l’escola 2.0, del que estic a favor. Estic a favor de la utilització positiva i amb coneixement de la tecnologia a les aules. Això si, és cert que potser hi ha problemes més urgents a resoldre, però de totes maneres el suport tecnològic pot ser molt útil per al professor i per a l’alumne sempre i quant es sàpiga conduir correctament i en harmonia la tecnologia i l’estudi.

No hay comentarios:

Publicar un comentario