A TIC hem treballat l'Scratcher, una eina quePodem utilitzar per a, tal com diu el seu lema: "programar, jugar i crear".
Scratch és un programa d'aprenentatge de llenguatge de programació que permet als principiants obtenir resultats sense haver d'aprendre a escriure de manera sintàcticament correcta en el llenguatge de programació informàtica. És un entorn de programació que facilita l'aprenentatge autònom, ja que deixa que l'infant aprengui a través de l'experimentació.
El nom de Scratch es deriva de la tècnica de scratching usada en el Turntablism (art del DJ per a usar els tocadiscs), i es refereix tant a la llengua com a la seva aplicació. L'Scratch permet que tots els objectes,gràfics, sons i seqüències de comandos puguin ser fàcilment importats a un nou programa i combinats en maneres permetent als principiants a aconseguir resultats ràpids i estar motivats per a intentar més.
Scratch s'utilitza en tot el món en molts entorns diferents: les escoles, museus, centres comunitaris i llars. Està destinat especialment a infants de 6 a 16 anys d'edat, però es pot utilitzar a qualsevol edat sense cap problema.. Des del punt de vista de la definició, l'Scratch és unentorn de programació constituït per símbols iconogràfics denominats “blocs”. Aquest entorn aprofita els avanços en disseny d'interfícies per a fer que la programació sigui més atractiva i accessible per a tot aquell que s'enfronti per primera vegada al repte d'aprendre a programar.
És doncs, una eina molt útil en el seu procés i en el seu resultat, ja que acostem als infants a la programació, que és quelcom que sempre els resultarà útil si tenim en ocmpte que actualment, tot es vehicula a través de les TIC. Útil en el resultat, ja que podem crear jocs o passatemps que podem seguir utilitzant després de crear-ho.
No hay comentarios:
Publicar un comentario