Fins fa ben poc, hem estat visquent en una societat on la fo rma de funcionar estava basada en la manera de pensar del segle XIX, quan es vivia l'era industrial. Hi ha hagut grans canvis a la societat, que han deixat forçosament enrere aquesta manera de veure les coses, deixant pas a avenços que han canviat la societat: les noves tecnologies digitals, el desenvolupament d’una massa crítica de gent que utilitza aquestes tecnologies i l’ampliació del mercat internacional amb nous actors com la Xina o l’Índia (T.Friedman (2006). Les noves tecnologies han mogut el món cap a una era on l'intercanvi de dades i l'us de les tecnologies són considerades més que un complement, una necessitat. Tot es mou doncs, al son de les tecnologies.
I quin paper té l'escola al respecte?
Abans d'exigir res a les escoles, cal que els organismes públics dotin als centres educatius del material necessari i les facilitats possibles per a que la introducció i utilització de les TIC a l'escola, es faci de forma seria i funcional. Cal aquest esforç per part de les administracions, ja que l'escola ha de créixer de la mà de les TIC, ha de formar-se per a dominar-les i poder introduir-les com a l'element eficaç i útil que són. Cal que els docents rebin una bona formació per a introduir dins les seves rutines pedagògiques i didàctiques l'us de les TIC, com a element que amplia el ventall d recursos del docent i fa la seva tasca més dinàmica, àgil i completa.
Quan aquells qui han d'exercir la docència amb les noves tecnologies, estan preparats i tenen un domini d'aquestes, els alumnes podran realment adquirir un aprenentatge significatiu i complet.
És obvi doncs, que si les societats creixen de la mà de les tecnologies, també ho facin les escoles i en conseqüència, els infants. Les TIC doncs, enriquiran l'aprenentatge dels alumnes de forma interdisciplinar, ja que són elements utilitzables com a recurs en totes les àrees. Seran una eina de progrés, que faran que els models d'ensenyament comptin amb més ajudes i recursos per a poder ser el més útils i enriquidors possible. I així, vagin evolucionant alhora que ho fa la societat, evitant que els models d'aprenentatge quedin obsolets com ha estat succeint anys enrere amb els models tradicionals.
Entenc doncs, que el paper de les TIC pel que fa a l'adaptació de l'escola a la societat és clau. Serà un element vehicular que permetrà un desenvolupament harmònic de la societat, i evitarà deixar enrere parts tant importants com l'educació. A més, la gran capacitat comunicativa i les moltes possibilitats que ofereixen les TIC per a obtenir informació, faran que l'escola i la socitetat estiguin més vinculades hi hagi una relació necessària però inexistent fins fa ben poc.
No hay comentarios:
Publicar un comentario