sábado, 10 de diciembre de 2011

Les TIC i les TAC



Actualment, costa diferenciar entre els conceptes que defineixen les TIC i les TAC, semblen sinònims però no ho són. El terme TIC (tecnologies de la informació i la comunicació) és el terme més antic vers al terme TAC (tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement).

Podríem dir que les seves diferències són les següents:

Les TIC s'encarreguen d'ajuntar i agrupar els elements i les tècniques utilitzades en el tractament i la transmissió de les informacions, principalment amb Internet, les telecomunicacions i la informàtica. La finalitat de les TIC és millorar la qualitat de vida de les persones en entorns determinats.

Les TAC, en canvi, tracten de posar les tecnologies al servei d’una millora en els processos d’ensenyament – aprenentatge, d’avaluació i d’organització, que de forma quotidiana es desenvolupen a l'escola o els diferents entorns educatius. És un element que ajuda a reformular les metodologies emprades, i el seu potencial ajuda a crear i identificar les actuacions més significatives i innovadores de cara a una bona educació.

Podem dir doncs, que les dues definicions no són elements incompatibles, sinó que són complementaris i són considerats elements actius d'aprenentatge i de coneixement. Per tant, la diferència fonamental entre emprar un o altre mot, es basa en què el més modern, TAC, té unes majors implicacions en el medi on s’està produïnt l’actuació d’aquestes noves tecnologies, és a dir, a l'escola. Entenem doncs, que la contraposició que se'n fa no és encertada, i que són elements que ajudaran a millorar la qualitat de l'educació i anira substituint pràctiques antiquades per a donar pas a anoves metologies i recursos per a la docència.

No hay comentarios:

Publicar un comentario